Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на drive
Име:
Красимир Костов

Пол:
мъж

Град:
София

Статистика
Популярни постинги:
0

Постинги този месец:
0

Гласове този месец:
0

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
0

Блогъри добавили в любими:
0

Блог вълни:
3
Последни постинги
22.05.2023 20:01 - BMW 523i (Е39) M Sport
От известния ми опит с автомобили до този момент мога да кажа, че харесвам BMW и определям себе си повече като 3-та серия човек отколкото 5-та серия човек. Но, защо тогава си купих 5-та серия (E39)? Ами, заради идеята по спортен седан, който може да е с управление на спортна кола и едновременно с това семеен превозвач. Винаги ми е допадала идеята за един универсален автомобил, а не един за ежедневна употеба, втори за гората, трети за уикендите и т.н. Определено не съм от хората запалени по проходимостта или нуждаещи се от висок просвет за да си стигнат до дома.

image

За немските автомобили от този сегмент може да се обобщи че са свръхпроектирани, т.е. премислени са внимателно от инжинерна, ергономична и дълго експлоатационна гледна точка преди да бъдат пуснати като модели. Освен това разполагат с голям набор от допълнителни екстри, като това е нещо положително за хората които ги харесват, и отрицателно за тези които не харесват допълнителното усложняване и ненужно оскъпяване, а предпочитат по-семплия начин на придвижване. В конкретния случай екстрите са твърде оскъдни, като не е доплатено дори за климатроник, но на мен конфигурацията ми харесва, защото бих я оборудвал по сходен начин. Все пак на лице са важните неща за мен - ръчна скоростна кутия, аеродинамичен пакет, спортно окачване, спортни седалки, спортен мултифункционален волан, черен таван и фарове за мъгла.

image
https://i.postimg.cc/z88hj0yT/BMW-523i-Sedan-Exterior-Front.jpg

Тази "петица" в съчетание със спортния пакет, окачването, и ниската сходимост още привлича погледи, въпреки че след нея се появиха много нови седани с полегата купе линия в задната си част и определено допринасят за елегантността на автопарка. Същественото при избора на автомобил за мен е формата му. Той е не просто машина, а естетична скулптура с която се представяте пред обществото. По тази причина, не харесвам и активната аеродинамика и превръщането на автомобила в трансформър. Друго, от което се влиая при избор на конкретен екземпляр по отношение на външния вид, е да е с бели а не оранжеви мигачи. Нито екстрите могат да ме впечатлят толкова, нито броя цилиндри колкото изчистената визия. Автомобили като този, в най-мощната им разновидност бързо се издигат в култ и набират голяма почитателска маса.

image
https://i.postimg.cc/D7Dmtgwj/BMW-523i-Sedan-Interior.jpg

Цветът на екстериора е Cosmos Schwarz, както и цялостния облик е в Shadow Line изпълнение, т.е. с потъмнени акценти, вместо огледални. Вероятно знаете модната маскима че с черното човек трудно би могъл да сбърка, и тук при автомобилите е така, важи с пълна степен. Интериора е в двутоново сива алкантара със светли акценти наподобяващи матиран алуминиий придаващи нотка спортен привкус и индивидуалност спрямо така разпространения махагон. Двигателя е шестцилиндров (редови) M52B25 с двоен Vanos, 2494 cc, 170 к.с. и 245 Нм. Колелата (Style 66) са 17 цолови с графитен завършeк, предните са с гуми 235/45, а задните 255/40 като определено може да се каже че стъпват тежко, и буквално и преносно. Веднъж, заради нестрандартния размер гуми, и втори път заради M Sport окчването. Предното е на макферсон, а задното многоточково.

image
https://i.postimg.cc/nFKz9fYg/BMW-523i-Sedan-Exterior-Rear.jpg

Предназначението на автомобила е да бъде ежедневен, и макар и двадесет и три годишен, все още има качества на атлет. Ускорението от 0-100 км/ч трае 8.5 сек. по заводски данни и бих го описал като гладко, в никакъв случай бързо. Пиковата мощност се достига при 5,500 об./мин., максималния въртящ момент е при 3,950 об./мин. Теглото от 1,495 кг е добре разпределено между двата моста, като лек превес взема задния. Колата завива добре и доставя удоволствие при управление, усеща се спортното поведение, но и относително дългото междуосие от 2,830 мм допринася за по-улегналата возия и комфорт при пътуване. Въпреки дължината от 4,775 мм, не бих казал че я усещам като прекомерно дълга, може би защото цялостно пропорциите са порастнали с по малко спрямо последната която карах. Предните дискове са вентилирани, като представянето на спирачките е добро, с оглед масата на автомобила. Обемът на багажника е 460 л, като зад задния подлакътник се крие и т.нар. ски сак. Максималната скорост (на хартия) е 228 км/ч., а резервоарът 70 л.

image

Както отбелязах в началото бих предпочел по-умалени размери, по принцип нямам и нуждата да возя повече от един пасажер със себе си, но в крайна сметка усещането ми е че имам повече от необходимото - повече врати, повече пространство, по-големи габарити, повече "кола" без да е ми необходима, т.е. нуждите ми са презадоволени, даже се радвам на излишък. С нормално градско шофиране разхода на гориво е 13л/100км. Хубаво, че колата е допълнително оборудвана с навигационна система Android и камера за заден ход, които са много полезни при дълги пътувания при които маршрутът не е съвсем ясен, както и особено при паркиране назад. Нещо досадно с което трудно се свиква е плъзгащия се подлакътник в случаите когато се маневрира назад. Всеки път ме изненадва когато не гледам в екрана или огледалата а се обърна, се плъзга до крайно предно положение, за съжаление не може да бъде фиксиран както седалката например. Освен това, частта която се отваря и служи за съхраниение на вещи е изключително плитка, може да се ползва единствено за химикалка и списък с продукти които да напазарувам. Друго малко нещо е жабката, представях си я по-обемна за пълноразмерен седан. Но може би най-съществения недостатък е твърдата возия по неравните ни пътища. При участъци от пътя в които асфалта е вълнообразен и скоростта средна, това БМВ измаря. Въпреки всичко изброено дотук, във възможности като тази на която се реших, се крие автомобилното разнообразие и така открих ново преживяване което иначе не би ми се случило.
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 144 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 01.08.2023 16:48
Япоснките автомобили винаги са ми били пренебрежимо скучни, понеже създават усещането че нещо им липсва, сякаш не са проектирани докрай, въпреки че се ползват с много добра репутация от рационално мислещия човек, който измерва всичко в съотношението цена/качество. Японците в автомобилостроенето често се водят по тенденциите, не по иновациите. Например, взимат успешен автомобил от определен клас, поставят си за цел да направят негов успешен конкурент на по-добра цена, и започват да действат. В известен смисъл полагат необходимото, но не надскачат възможностите си. През 90-те години много техни модели се наложиха като безлични, но изгодни алтернативи на зараждащите се европейски модели за подражание. Това с което не бих могъл да се примиря, е да карам безформена по моите разбирания кола. Не е необходимо визуалния департамент да е известно италианско студио за автомобилен дизайн, а просто формите да са пропорционални и да радва окото. Когато завършвах средното си образование и ми предстоеше абитуриентски бал, Mazda 6 седан беше един от потенциалните ми избори за автомобил, с който ми се искаше да отида в празничната вечер. Така, години по-късно, една ученическа мечта оживя и се сдобих с първо поколение facelift. Елегантен по моите критерии автомобил, който е по-скоро изключение от много други идващи от страната на изгряващото слънце. Но дали щеше да ме радва и да ми носи удовлетворение, или щеше да затвърди предрасъдаците ми?

image

Фаровете и стоповете на Мазда 6 изглеждат все едно са претърпели оптичен заводски тунинг. Уличния жаргон ги определя като "кристални", една тенденция в автомобилния дизайн от онези години, която лично на мен все още ми допада. Цветът Phantom Blue Mica е интересна комбинация между тъмносин и зелен металик, определено един от по-открояващите се цветове, при които и стоповете и фаровете изпъкват повече.

image
https://i.postimg.cc/BS0cHsHG/Mazda-6-Exterior-Front.jpg

Едно от предимствата на японските автомобили, е че са по-добре оборудвани с екстри от европейските. Без да претендира че е голяма работа моделът разполага със заден парктроник, автопилот, мултифункционален волан с управление и на музиката, BOSE озвочителна система, сензор за дъжд, халогени внедрени в осветителното тяло на фара и др.

image
https://i.postimg.cc/DvprDGR7/Mazda-6-Interior.jpg

Когато видите на снимка интериора в Мазда 6 си казвате, всичко е добре подредено и организирано, симетрично е, и всяка врътка си е на мястото като във висок клас автомобил, нещо нетипично за японска кола. Само че едва когато ви се наложи да регулирате климатроника, разбирате че цари безпорядък около централната конзола. Бутонът за отмразяване на задното стъкло е на нелогично място, и с различна форма спрямо този за предното. Все още не ми е известно, как да пусна парното да духа на предното стъкло и на пътниците в купето едновременно. Материалът използван в интериора е черен плат и сиво-син текстил в средата, който се допълва от същия цвят лъскави елементи по централната конзола. Воланът е обшит в приятна на допир перфорирана кожа в основната си част, и неперфорирана в горния и долния край. Ако сте се приготвили за дълъг път зад волана трябва да имате предвид, че седалките започват да ви отесняват постепенно с времето, защото в долната си част са плитки и подпират бедрените кости, и при продължително пътуване създават болежки. Още един въпрос по отношение на симетрията който не ме оставя на мира, защо пасажерската седалка в задната си част има съшито отделение което може да се ползва като джоб, а шофьорската няма?

image
https://i.postimg.cc/SmjhbbXq/Mazda-6-Exterior-Rear.jpg

Двигателя е четирицилиндров атмосферен бензнинов, с верига и обем 1999 cc, 147 к.с. и 184 Нм, като към него е прикрепена шестстепенна ръчна скоростна кутия. Предавките са къси, или поне на мен така ми се струва, защото това е първата ми кола с шест скорости. Ускорението от 0-100 км/ч се случва за 9.7 сек. по заводски данни, пиковата мощност се достига при 6,500 об./мин., а въртящия момент при 4,000 об./мин. За граски условия дължината от 4,670 мм ми идва в повече на моменти, въпреки че съм карал и по-дълги автомобили. Возията бих определил като евтино твърда. Общото тегло е 1,385 кг, а вратите са леки и се затварят с минимално усилие. Обемът на багажника е 492 л, а резервоарът 64 л. Колелата са 16 цолови, с размер 205/55, като предните дискове са вентилирани. Максималната скорост е 211 км/ч. Нещо неприятно по отношение на комфорта в купето е слабата изолация. Минавайки през по-песъчливи участъци, където настилката не е идеално гладка нахвърляните от колелата камъчета създават дискомфорт, защото се чуват обезпокоителни металически звуци дори и да минете с много ниска скорост. Това което трябва да имате предвид като най-голям недостатък при почти цялата продуктова гама на Мазда от това поколение е корозията. Автомобилите им имат склонността да ръждясват заради съкратените производствени разходи които прави компанията тогава.

image

Надеждните автомобили обикновено си създават репутация на скучни, и ако Мазда 6 е такава, то това е по-скоро похвала. Управлението е адекватно за нормално шофиране, мотора в комбинация със скоростната кутия се представя достатъчно динамично. Ускоренето е прогресивно, предавките се изреждат бързо, окачването е стабилно, колата е устойчива в завоите, спирачките са достатъчно добри за ежедневна употреба. Въпреки забележките ми по горе, четирима възрастни с багаж биха путували комфортно. Салонът е направен от издръжливи материали, достатъчно просторен е, има необходимите удобства. Ярко впечатление прави стереото, никой не би останал безразличен към добрия звук на любимата си песен. Освен всичко изброено дотук, колата е и икономична. При нормална всекидневна експлоатация разхода е около 11л/100км. В заключение бих обобщил, че Mazda 6 е радетел на нормалността седан в средния клас, който се намира в златната среда на автомобилната йерархия.
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 287 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 01.08.2023 16:55
05.02.2021 00:01 - Alfa Romeo GT (937) 1.8 TS
Според двама от тримата най-известни автомобилни водещи в света, не сте истински автомобилен ентусиаст ако не сте притежавали Alfa Romeo. Воден от тази максима винаги ми се искало официално да се титулувам с такова звание, макар да няма церемония след като те впиишат като собственик в талона. Нещо повече, фен съм на Кими Райконен заради изключителния му характер и постоянство във Формула 1 (вече толкова години), това е сериозен мотив, а и съм зодия риби, т.е. нещата са предначертани предварително. *Разяснене на всичко казано дотук във видеото отдолу.

image

Но защо точно
GT? Ами защото още от автомобилния салон в София, когато дебютира за пръв път, бях силно впечатлен от цялостния дизайн, и вътре и вън. Още си спомням изложбения стилно червен, бензинов експонат, с тъмен алкантара салон, спортно ориентираните прибори към водача, ръчния скоростен лост като от Ферари, асиметрично разположения преден номер и цена от около 67,000 лв. нов., определено най-впечатлилата ме кола на цялото изложение. Години по-късно, когато моделът стана достатъчно достъпен че да си го позволя, бях склонен да жертвам тръпката от задното предаване, и да направя живота си малко по-пъстър с ярко червена Алфа напук на нормалноста, сива и немска - еталон за качество и върхова инжинерна мисъл.

image
https://i.postimg.cc/D7ZDDQSM/Alfa-Romeo-GT-Exterior-Front.jpg

Първите ми впечатления от шофирането са че се кара по-лесно от стандартен бензин, трудно можеш да я изпуснеш и да ти изгасне. Представянето на
Cuore Sportivo 1747cc, 140 к.с., 163 Нм и тегло от 1,360 кг определено не отговори на предварителните ми очаквания. Под капака гордо е заявено 16V, Twin Spark, само че мотора се развърта по-бавно от исканото, да, високо оборотен е, без съмнение спортния дух е на лице, но по един по-достъпен, и неангажиращо развлекателен начин. Липсваше ми тръпката от това да изцедя пълната мощност от бензина във високите, доставяше ми удоволствие до към 4,200 об./мин., след това скоростите започваха да ми се струват прекалено дълги. Все пак това е най-немощната версия, така че съм сколен да ѝ простя. От разхода, нищо изненадващо – 12л/100км градско. На дизеловите маниаци искам да кажа, че не заменям облия алуминиев скоростен лост, с който качването и връщането на предавки носи такова удовлетворение, за сметка на по-бързо ускорение и по-нисък разход, уличния лаф гласи - бензин в кръвта, не - нафта в резервоара.

image
https://i.postimg.cc/mB5fT6Ws/Alfa-Romeo-GT-Interior.jpg

Много приятно изненадан съм от управлението, директно и остро, идеално за планинско бързо каране със завои, за по-монотонно магистрално топене на километри има автопилот. Впечатлен съм също и от спирачната система, директни спирачки, чувствителен и твърд педал, безопасно усещане при спиране. Окачването е добре настроено и балансирано, от една страна имаш необходимата стабилност в завоя, в същото време добре поема и абсорбира неравностите от пътната настилка. Ходовата част е слабо звено, прекалено изнежена е за нашите груби пътища. Седалките са удобни, предлагат комфортна позиция на седене, материала от който са изработени е специален текстил наподобяващ алкантара (Alfatex). Много приятен на допир материал, предпочитания от мен вариант, защото не се запотява през лятото както кожата, а и усещането от него е по-спортно. Това от което съм недоволен са малки неща, например ъгъла под който е изместена встрани ръчната спирачка ме влудява. Хващайки я, непременно имам съприкосновение с пасажерската седалка, просто ръкохватката не е на място си. Реакцията от увеличаването или намаляването на звука от аудиото е мудна, и трудно можеш да нагласиш желаната сила с една корекция, а това е разсейващо и изнервящо в забързаната градска среда. Купите ли си Алфа очаквайте и електрически премеждия, гремлините обичат да развенчват мита че не съществуват. Ако носите багаж и са ви заети ръцете, съвременните коли отварят багажниците си като прекарате крак през сензор в долната част на задната броня, тук нямате дори ключалка за отваряне на багажника отвън. Влиянието на концерна Fiat S.p.A. се усеща не само по стикера на задното стъкло, цялата задна част напомня на моделите Brava и Coupe от 90-те. Вярно, Bertone дизайнът е изкусителен, но внимавайте да не попаднете в плен на единия външен вид.

image
https://i.postimg.cc/R9xwDM3r/Alfa-Romeo-GT-Exterior-Rear.jpg

Заключителното ми становище за Alfa GT е, че въпреки че е с предно задвижване, колата носи удовлетворение и усмивка при шофиране, пъргава е и доставя удоволствие не по-малко от такава със задно в завоите. Ако модела не ви е безразличен и ви грабва, вероятно сте страстен човек, имате вкус към елегантността и обичате да го заявявате защото сте с темпераментен характер.

image

Категория: Лайфстайл
Прочетен: 290 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 01.08.2023 16:41
Търсене

За този блог
Автор: drive
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 4291
Постинги: 3
Коментари: 0
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031