Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2023 20:01 - BMW 523i (Е39) M Sport
Автор: drive Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 143 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 01.08.2023 16:48


От известния ми опит с автомобили до този момент мога да кажа, че харесвам BMW и определям себе си повече като 3-та серия човек отколкото 5-та серия човек. Но, защо тогава си купих 5-та серия (E39)? Ами, заради идеята по спортен седан, който може да е с управление на спортна кола и едновременно с това семеен превозвач. Винаги ми е допадала идеята за един универсален автомобил, а не един за ежедневна употеба, втори за гората, трети за уикендите и т.н. Определено не съм от хората запалени по проходимостта или нуждаещи се от висок просвет за да си стигнат до дома.

image

За немските автомобили от този сегмент може да се обобщи че са свръхпроектирани, т.е. премислени са внимателно от инжинерна, ергономична и дълго експлоатационна гледна точка преди да бъдат пуснати като модели. Освен това разполагат с голям набор от допълнителни екстри, като това е нещо положително за хората които ги харесват, и отрицателно за тези които не харесват допълнителното усложняване и ненужно оскъпяване, а предпочитат по-семплия начин на придвижване. В конкретния случай екстрите са твърде оскъдни, като не е доплатено дори за климатроник, но на мен конфигурацията ми харесва, защото бих я оборудвал по сходен начин. Все пак на лице са важните неща за мен - ръчна скоростна кутия, аеродинамичен пакет, спортно окачване, спортни седалки, спортен мултифункционален волан, черен таван и фарове за мъгла.

image
https://i.postimg.cc/z88hj0yT/BMW-523i-Sedan-Exterior-Front.jpg

Тази "петица" в съчетание със спортния пакет, окачването, и ниската сходимост още привлича погледи, въпреки че след нея се появиха много нови седани с полегата купе линия в задната си част и определено допринасят за елегантността на автопарка. Същественото при избора на автомобил за мен е формата му. Той е не просто машина, а естетична скулптура с която се представяте пред обществото. По тази причина, не харесвам и активната аеродинамика и превръщането на автомобила в трансформър. Друго, от което се влиая при избор на конкретен екземпляр по отношение на външния вид, е да е с бели а не оранжеви мигачи. Нито екстрите могат да ме впечатлят толкова, нито броя цилиндри колкото изчистената визия. Автомобили като този, в най-мощната им разновидност бързо се издигат в култ и набират голяма почитателска маса.

image
https://i.postimg.cc/D7Dmtgwj/BMW-523i-Sedan-Interior.jpg

Цветът на екстериора е Cosmos Schwarz, както и цялостния облик е в Shadow Line изпълнение, т.е. с потъмнени акценти, вместо огледални. Вероятно знаете модната маскима че с черното човек трудно би могъл да сбърка, и тук при автомобилите е така, важи с пълна степен. Интериора е в двутоново сива алкантара със светли акценти наподобяващи матиран алуминиий придаващи нотка спортен привкус и индивидуалност спрямо така разпространения махагон. Двигателя е шестцилиндров (редови) M52B25 с двоен Vanos, 2494 cc, 170 к.с. и 245 Нм. Колелата (Style 66) са 17 цолови с графитен завършeк, предните са с гуми 235/45, а задните 255/40 като определено може да се каже че стъпват тежко, и буквално и преносно. Веднъж, заради нестрандартния размер гуми, и втори път заради M Sport окчването. Предното е на макферсон, а задното многоточково.

image
https://i.postimg.cc/nFKz9fYg/BMW-523i-Sedan-Exterior-Rear.jpg

Предназначението на автомобила е да бъде ежедневен, и макар и двадесет и три годишен, все още има качества на атлет. Ускорението от 0-100 км/ч трае 8.5 сек. по заводски данни и бих го описал като гладко, в никакъв случай бързо. Пиковата мощност се достига при 5,500 об./мин., максималния въртящ момент е при 3,950 об./мин. Теглото от 1,495 кг е добре разпределено между двата моста, като лек превес взема задния. Колата завива добре и доставя удоволствие при управление, усеща се спортното поведение, но и относително дългото междуосие от 2,830 мм допринася за по-улегналата возия и комфорт при пътуване. Въпреки дължината от 4,775 мм, не бих казал че я усещам като прекомерно дълга, може би защото цялостно пропорциите са порастнали с по малко спрямо последната която карах. Предните дискове са вентилирани, като представянето на спирачките е добро, с оглед масата на автомобила. Обемът на багажника е 460 л, като зад задния подлакътник се крие и т.нар. ски сак. Максималната скорост (на хартия) е 228 км/ч., а резервоарът 70 л.

image

Както отбелязах в началото бих предпочел по-умалени размери, по принцип нямам и нуждата да возя повече от един пасажер със себе си, но в крайна сметка усещането ми е че имам повече от необходимото - повече врати, повече пространство, по-големи габарити, повече "кола" без да е ми необходима, т.е. нуждите ми са презадоволени, даже се радвам на излишък. С нормално градско шофиране разхода на гориво е 13л/100км. Хубаво, че колата е допълнително оборудвана с навигационна система Android и камера за заден ход, които са много полезни при дълги пътувания при които маршрутът не е съвсем ясен, както и особено при паркиране назад. Нещо досадно с което трудно се свиква е плъзгащия се подлакътник в случаите когато се маневрира назад. Всеки път ме изненадва когато не гледам в екрана или огледалата а се обърна, се плъзга до крайно предно положение, за съжаление не може да бъде фиксиран както седалката например. Освен това, частта която се отваря и служи за съхраниение на вещи е изключително плитка, може да се ползва единствено за химикалка и списък с продукти които да напазарувам. Друго малко нещо е жабката, представях си я по-обемна за пълноразмерен седан. Но може би най-съществения недостатък е твърдата возия по неравните ни пътища. При участъци от пътя в които асфалта е вълнообразен и скоростта средна, това БМВ измаря. Въпреки всичко изброено дотук, във възможности като тази на която се реших, се крие автомобилното разнообразие и така открих ново преживяване което иначе не би ми се случило.




Тагове:   BMW,   E39,   5er,


Гласувай:
0


Вълнообразно


Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drive
Категория: Лайфстайл
Прочетен: 4288
Постинги: 3
Коментари: 0
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031